Translate

maandag 8 april 2013

Lean gains

In mijn optiek is Fast-5 de meest efficiente vorm van periodiek vasten.
Echter er leiden ook hiet meer wegen naar Rome.
Ik zal daarom in de komende dagen enkele andere intermittent fasting methodes toelichten.

De meest bekende is lean gains.
Eigenlijk is het precies hetzelfde als fast-5 maar het eetvenster wordt opgerekt tot 8 uur.

Het voordeel van Lean gains:

- Een eetvenster van 8 uur stelt je gemakkelijker in staat om er 2 maaltijden in te proppen.
Vooral voor mensen die het moeilijk hebben om het overslaan van maaltijden sociaal te   verantwoorden  is dit een groot voordeel.

Het nadeel van Lean gains:

- Je bevindt je minder lange tijd in Ketose ( dit is vetverbrandende toestand).
Daardoor gaat het dus allemaal een beetje minder snel en heb  je ook minder profijt van de andere voordelen zoals extra helderheid en het plezierige gevoel door aanmaak van endorfine.

Als je behoorlijk veel gewicht wil verliezen adviseer ik toch eerder om met fast-5 te beginnen...eventueel kun je later nog overschakelen naar lean gains.

Ikzelf hanteer trouwens wel een eetvenster van 8 uur gedurende de weekenden en tijdens vakanties...gewoon omdat het kan :-)


Stop and smell the Roses
 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen