Translate

maandag 13 mei 2013

Calorieoverschot op trainingsdagen tijdens periodiek vasten

Als je periodiek vasten combineert met krachttraining en ook snel spiermassa wil winnen dan is het belangrijk om op je trainingsdagen een calorieoverschot van ongeveer 10% op te bouwen. ( dus ongeveer 200 calorieën extra voor de dames en 250 voor de heren).
Meer dan 10% kan natuurlijk ook als vetverlies niet langer een issue voor je is...ikzelf zit op sommige dagen boven de 5000 calorieën....op andere dagen onder de 1000.
Als je eenmaal bevrijd bent van de drang om continu te eten ga je automatisch meer eten volgens de noden van je lichaam.
Het is sowieso belangrijk om eiwitrijk te eten maar zeker na trainingen mag je er gerust een paar schepjes bovenop doen.
 
 

Het is met periodiek vasten zeker niet gemakkelijk om een calorieoverschot te creëren met volwaardige voedingsmiddelen en vermits het doel de middelen heiligt is het wellicht het moment om eens een pizzaatje naar binnen te schuiven naast je eiwitrijke voeding van die dag...gewoon omdat het kan :-)

Sommigen vergroten hun eetvenster op trainingsdagen van 5 uur naar 8 uur om zo 2 maaltijden te kunnen gebruiken anderen vinden het kortstondig bulken dan weer leuk...belangrijk is dat je je steeds goed voelt bij wat je doet.



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen