Translate

donderdag 2 mei 2013

enkele buikspier en andere weetjes

Heel wat mensen gaan bij afslanken voor een strakke buik.
Nu zijn er nogal wat misverstanden in de wereld wat dat betreft.

Een heleboel oefeningen die onder andere ook in gyms worden aangeleerd ( zoals bijvoorbeeld crunches)  zijn gewoon niet effectief.
Het is vaak zonde van je tijd terwijl je je buikspieren eenvoudig overal en altijd kan trainen door ze zo vaak mogelijk aan te spannen.
Trek je navel zoveel mogelijk naar achteren...richting ruggegraat en hou dit zo lang mogelijk vol.
Probeer je schouders zoveel mogelijk recht te houden voor een optimaal resultaat.
Het effect is nog groter als je dit doet nadat je volledig bent uitgeademd.

Verder hebben wij natuurlijk ook de kotsende kat

Ook zullen je buikspieren nooit zichtbaar worden...hoe sterk ze ook zijn, als er een laagje vet overheen zit.
Pas bij een vetpercentage van rond de 10 procent worden je buikspieren goed zichtbaar. Helaas is het namelijk zo dat daar waar het vet zich het eerst opstapelt, het als laatste weer verdwijnt.
Bij de meeste mannen is dit onder de onderste gordel buikspieren.
Je zal dan ook merken dat je wasbordje van boven naar beneden zichtbaar wordt als je vetpercentage afneemt.



Laat je vooral niet desillusioneren door de weegschaal als je fast-5 combineert met sport.
Het is zeker in een later stadium belangrijk dat je meet en kijkt hoe je lichaam zich ontwikkeld.
Ik verlies de laatste weken geen gewicht meer (want wat er af gaat aan vet komt er weer bij aan spieren) maar mijn taille is toch weer een kledingmaatje kleiner geworden...en mijn schouders wat breder.


Periodiek vasten is een eigenzinnig doch zeer natuurlijk systeem dat vaak op de meest onverwachte momenten zeer verrassende resultaten laat zien. Daar ieder mens anders in mekaar zit, is het ook niet te voorspellen hoe en hoe snel de eerste resultaten zich zullen manifesteren....maar Meten is Weten!
 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen