Translate

maandag 20 mei 2013

Ik zit op een plateau...wat nu?

Met de meeste diëten kom je soms op een plateau te zitten. Dat wil zeggen dat je geen gewicht meer verliest met de eerder gebruikte techniek ook al was dat vroeger wel het geval.
Wat ik al aangaf is dat het belangrijk is om te weten dat bij periodiek vasten gewichtsverlies alleen niet de enige factor is die je voortgang aangeeft.
Het is dus belangrijk om te blijven meten ..zeker als je sport en al helemaal als je aan krachttraining doet.
Heb je toch het idee dat je te weinig vooruitgang boekt, is het belangrijk om je metabolisme af en toe in de maling te gaan nemen.
Dit kun je doen door bijvoorbeeld af en toe een dag in te lassen waarin je niet periodiek vast.
Je kan ook met de lengte van je eetvenster gaan spelen door dit te verlengen of  te verkorten.

Je kan eens een keer 24 uur vasten of een keer een bulkdag inlassen waarin je extreem veel calorieën inneemt. Dit alles zijn trucs om er voor te zorgen dat je lichaam zich continu aan een nieuwe situatie moet aanpassen en uiteindelijk blijft verbranden.
Velen combineren ook intermittent fasting met Shangri-la als zij denken op een plateau te zitten.




Ik weet het, bovenstaande tips en fast-5 gaan in tegen alles wat wij tot nu toe geleerd hebben over voeding en training maar ik blijf er bij dat periodiek vasten en al zeker fast-5 op zich krachtig genoeg zijn om een gemakkelijk, spectaculair en vooral ook blijvend resultaat te boeken.

Zelf heb ik de laatste 3 maanden geen gewicht meer verloren maar is mijn vetpercentage met ongeveer 25% gedaald terwijl mijn kracht overall gemiddeld met 35% is toegenomen en ik ben zeker niet de enige...kijk maar eens naar filmpjes over het succes van anderen op youtube....zoek vooral op intermittent fasting...je zal versteld staan.



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen